fredag 15 mars 2013

PADDNACKE


NYA UPPTÄCKTER - JAG SÅG EN PADDNACKE IDAG

Har ni sett eller hört några nyheter idag så har ni väl inte heller undgått den nya folksjukdomen, paddnacke! Först kom mus-armen, sen fick vi veta av SMS-tummen, och nu är alltså paddnacken här. Och som ni ser på bilden så hittade jag en hemma, ett riktigt praktexemplar haha.


Skämt åsido, läs mer om paddnacken HÄR.


Förresten, på tal om paddor och grodor.... här kommer några sport-grodor. Inleder med en som kanske Ove inte gillar direkt ;)

"Värmland är ett riktigt hockeydistrikt. Det räcker att man säger Brynäs så vet folk vad man menar." - Anders 'Ankan' Parmström

"Båda lagen höll jämna steg i målprotokollet" - ÖST-nytt refererar bandy
"Det bästa laget kom etta och det nästa bästa laget kom tvåa." - Örjan Blomqvist, skidkommentator
"Det kan vara lättare att komma in så här bakifrån." - Örjan Blomqvist, Damjaktstart, Skid-VM 1997
"Kan Belmondo hitta Välbes vinnarhål?" - Örjan Blomqvist under Skid-VM 1997
"Serven hade en hastighet på 205 km/tim, som en moped ungefär... " - Thommy Engstrand "Han verkar helt ur kängorna" - SVT om Niklas Jonsson under SM i längdskidåkning.
"Domaren väntar med att blåsa igång matchen så att alla matcher får samma startdatum." - Speakern på Eyravallen överskattar nog publikintresset kring ÖSK - Degerfors
"...och i Målila har Dackarna spelat speedway!" - Radio Kalmar sammanfattar sporthelgen
"Ishockeymatchen mellan ÖIK och Antjärn slutade 0-0 efter periodsiffrorna 0-0 , 0-0 och 0-0" - Radio Jämtlands sportsändningar
"Om bollen går under ribban, så blir det säkerligen mål! " - Ove Kindvall"Jag tror på uddamålsseger... mitt tips?... 4-2!" - Martin Olofsson inför VM-finalen i Innebandy"Jag kände att jag aldrig haft ett så bra skjut på flera år" - Magdalena Forsberg i Sportnytt
"Öh... slag mot ryggen som det där är mycket farliga. Det tar minst en halv minut att komma igen efter en bruten rygg!" - Lennart "Hoa-Hoa" Dahlgren
"Jag kan ingen italienska alls, jag vet inte ens vad spagetti heter på italienska" - Johnny Ekström inför flytten till Empoli 1986
"Det finns en topptrio på 10-15 man som kan vinna!" - Jan Boklöv
"Ni hade en väldigt impotent offensiv. Den ville inte in" - Christers Jonasson, Radiosportens bandyexpert.
"... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare..." - Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994 när Dahlin byttes ut mot Henke Larsson
"Det blev 0-0, samma i halvtid." - Bosse Larsson
"Spelarna faller som bowlingklot!" - Bo Gentzel
"Hon har fått en faktura på ryggraden." - Anna Svenning på radiosporten om den skadade gymnasten Élodie Lysette.
"...och strukna i avdelning häst är nummer ett!" - Anita Jekander
"Jag förstår inte varför domaren blåser. Jag förstår egentligen ingenting!" - Anders 'Ankan' Parmström

"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa" Tack för att du besöker och läser föråkarbloggen, välkommen åter ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar