torsdag 21 mars 2013

SÖDERTÄLJE


INGENTING STOPPAR EN FÖRÅKARE - HÅLL UNDAN

Man tjatar och tjafsar om infrastrukturen i Stockholms vägnät, men det är sällan man hör talas om bron i Södertälje, märkligt. För idag slutade den fungera igen efter att ha släppt igenom fartyg, och det är ju inte första gången liksom. HELA E4:an var tvärstopp, så även E20, det var miltals med köer, tusentals långtradare och krockar i väggrenarna överallt... KAOS!!
Allvarligt, när den bron brakar, ja då stannar ta mig fan hela Sverige efter några timmar.

Och där kom alltså en annan och hamnade mitt i dramat (dagens första), så jäkla typiskt liksom. Efter en halvtimme i vänster körfält helt stillastående så hör jag till slut hur dom rapporterar på Radio Stockholm att det kommer att ta minst en timme till att åtgärda problemet. Då slog dig mig plötsligt, jag har ju en ljusramp på taket... så jag slog  helt enkelt på den och började styra ut från vänster till höger. Det var som att öppna en dörr, alla flyttade på sig, jag gjorde tummen upp och taxade mig ut från köerna i ett par kilometer. Och det gick även att använda samma metod genom ett stillastående Södertälje, hade jag råkat i klämmeri med rättvisan så hade jag nog skyllt på att jag hade farligt avfall från bron med mig, typ brinnande hydralolja eller nåt ;)

ps. detta har INTE Limpan skrivit, det är jag Hett... ops


Så här såg det ut även från "mitt håll", hur långa köer som helst och dom stod blickstilla. Sjukt! Men det gick ju betydligt bättre när man väl kom igenom det hela, nästan ensam på vägen kändes det som ;)


"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa" Tack för att du besöker och läser föråkarbloggen, välkommen åter ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar