onsdag 27 mars 2013

SÖDERMANLAND


DRA MIG BAKLÄNGES - DET BLIR MYCKET JOBB FRAMÖVER

Är just nu som bekant nere i Södermanland och kör så det ryker. Och efter att ha anat lite varningsklockor förra veckan inför anmälningsstoppet 29/3 så visade sig mina föraningar vara helt korrekta, kanske tur då att man lyckades övertala kontoret om att tjuvstarta upp det hela, för oj vad det rasar in. Och det med tanke på att vi som har så många län som startar upp samtidigt inom kort. Kan som exempel ta Eskilstuna kommun som var 27 st i förra veckan (och som jag nu har klarat av), men som idag snart är uppe i 90 (!), lär väl bli 100 blankt innan påsken. Puh!! Och så ligger Katrineholm på mitt skrivbord också, yttterligare ca 80 i dagsläget, jag har att göra om man säger så haha.

Men som vanligt så älskar jag mitt arbete och gör så klart så gott jag kan, kunderna är sköna och vädret blir bättre och bättre. Jag klagar inte men det klart man från och till funderar på framtiden lite grann, nästa år är det ju slut, tomt, öde, över.... Vad händer sen med mina kära "kunder"? Snyft.

Förresten, måste berätta att jag lånade en talbok av Ove i måndags och att det är bra svårt att sluta lyssna när man väl kommer dit man ska. Tjuvarnas marknad av Guillou, och fem cd:n avklarade. Men måste samtidigt avslöja att ingenting slår originalet, en bok. Läste massor förr, har hundratals böcker i bokhyllorna där hemma, det blev nog minst ett par stycken i veckan men nu för tiden blir det mest "paddan" vid sängdags och en film, spel eller t.o.m en digital bok. Det är nya tider nu.

Lite tråkiga bilder på det....

När var det... 1952? Skulle vilja se en buss på den här skitvägen idag jag. Knappt farbar.

... och hundra meter senare så möttes man för sista gången.

Kundbesök, ingen hemma förutom 3-4 rådjur som tuggade tulpanlökar i trädgården.

Tänk den här kromade Hummern med LF-loggor på. Vackert!


"Legere et non intelligere neglegere est - Att läsa och inte förstå är att inte läsa" Tack för att du besöker och läser föråkarbloggen, välkommen åter ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar